Sunday, August 14, 2011

Ramadhan Al-Mubarak...

Dalam bulan nih orang ramai yang berkejar-kejar nak wat amalan lebih sebab pahala yang dapat dalam bulan yang mulia nih berganda-ganda banyaknya...dan apa yang paling berbeza dari bulan-bulan lain adalah solat Terawih...da berbelas ari da kita berpuasa tapi aku x penah sari pon jejakkan kaki ke masjid utk berterawih...padahal masjid gn umah aku jarak dia memang dekat amat...rugi nya aku...dulu bila ada teman (mak aku) ke masjid rasa semangat gak la...ni terawih sorang² xder gang rasa cam x best laa..tula alasan yang paling tepat!hehehe...org yang hidupnya banyak alasan adalah seorang yang tidak mahu maju dan berjaya @ yang selayaknya adalah seorang yang PEMALAS!!so..cakap jerla MALAS kan senang...

Ya Allah ampunilah hambamu ini yang sentiasa lalai dalam melakukan amal kepada Mu Ya Allah... Aku tidak mahu menjadi seorang yang terlambat mengumpul amalan untuk di bawa ke "alam" sana...Jadi sebelum mendapat A.B.C ( Allah Bagi Cuti) aku akan pergi menunaikan solat terawih pada malam ini. dan malam-malam seterusnya..Nekad!Insyaallah...

KALO NAK BERAMAL XBLEY GTAU ORANG LAA..TAK IKHLAS TU NAMANYA...

ERRKKKK!??

XPE BUKAN SELALU..

ALASAN LAGI???
 

No comments:

Post a Comment