Saturday, July 23, 2011

PERANCANGAN HIDUP...

Kita hanya merancang tapi tuhan yang menentukan...dalam hidup ni mesti kena ada perancangan dan kesudahannya hanya Allah yang akan tentukan...jadi oleh kerana itulah banyak benda yang aku rancang nak wat pada masa akan datang...tercapai @ tidak itu aku x ley nak jamin sebab kadang² aku ni hangat² taik ayam jer... sekejap je berkobar² semangatnya..pas2 mula lah aku bosan dan give up...but for this time i will try to put all my effort on it and try my best to achieve my goals....this is my planning...

  1. i want to learn other languages...english,mandarin,korea or else...so i can understand and give respond if someone talking in other languages with me...also can watching the drama without using subtitles...and the important thing is if i have any vacation i can just speaking without using any dictionary...hehehe! wondering will i  succeed??? 
  2. yang keduanya aku nak sambung belajar....ke tahap yang lebih tinggi...aku baru je apply utk sambung degree...harap² berjayalah hendaknya...amin...aku nak timba ilmu banyak² dan semoga aku berjaya bukan setakat dapat degree saja...bila da abis degree aku nak smabung master dan seterusnya amik PHD...wah macam berkobar² je semangat aku nih...kiranya aku akan menuntut ilmu sampai ke tua la...Insyaallah jika ada rezeki dan di panjangkan umor...
  3. yang ketiganya aku nak melancong ke luar negara tiap² tahun...ecece macam byk sgt duit aku kan... ala harap ada tiket murah jela...kalo tak memang x dapat la...hehehe!ayah aku nasihatkan aku supaya simpan duit dan wat umrah...dalam ati memang aku teringin sgt nak g...tp nk kumpul duit 6 7 ribu sekaligus memang aku masih tak mampu...sekarang ni aku teringin nak g ke Korea,Paris,Rome... wow bestnya la kalo aku ada banyak duit kan...tapi xpe..Insyaallah tahun 2013 aku nak kumpul duit dan terbang ke South Korea (kalo aku still bujang..)...hehehe!tapi sape nk join aku ek???hurm....
  4. Seterusnya aku nak renovate umah..nak cantik kan sket mana² yang tak cantik...hehehe!setakat ni aku da renovate bilik aku...masih dalam proseslagi...mungkin dalam sminggu du lagi siap completely... x saba rasanya nak decorate bilik...aku ada gak lak tgk contoh² hiasan bilik tidur kat lam internet...hanya boleh wat setakat termampu jela kan..hehehe!yang penting ada gak la peningkatan...
  5. Boleh tak aku letak benda ni kat no 5??aku nak kumpul duit dan nak bagi kat ayah aku untuk die wat umrah...kalo dapat pegi dgn dia pon lg best...kesian gak kat ayah aku...kalo kira die mampu jer nak pegi umrah tapi oleh kerana terpaksa tanggung anak² beliau (walaupon da besar panjang) jadi dia kena la lupakan niatnya...
  6. bagi orang lain yang sebaya dengan aku mungkin akan letak kt tmpat pertama dalam perancangan idup dia...tapi bagi aku buat masa ini aku tak terpikir lagi nak tamatkan zaman bujang aku...samada aku tak ready dari segi fizikal dan mental dan mungkin gak aku tak ready lagi dari segi ekonomi...
sebenarnya aku ada banyak lagi impian dan rancangan untuk dilaksanakan....tapi wat masa ni aku kna setelkan yang kat atas ni dulu...semoga aku berjaya dan tak putus asa...Insyaallah...kalau semangat kita kuat dan azam kita teguh pasti kita akan mampu dapat apa yang kita impikan...



FIGHTING!!!!!



No comments:

Post a Comment